مسئول واحد:
مهندس فیروزه حبیبی – مسئول فناوری اطلاعات و وب سایت بیمارستان بوانات
habibif@sums.ac.ir
44402181- داخلی 110
پرسنل واحد:
مهندس رسول طهماسبی- پشتیبان فناوری اطلاعات شرکت پیمانکار
Rasoul_tahmasbi@yahoo.com
44403068-داخلی 162
شرح وظایف:
وظایف در حوزه سخت افزار
نظارت بر روند خرید تجهیزات رایانه ای:
- دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای ( فرم شماره یک )
- بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید ، یا عدم تایید نیاز
- تهیه لیست تجهیزات مناسب با نیاز(در صورت تایید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات (فرم شماره 5)
- تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها ، منحصرا توسط مسئول فناوری اطلاعات
- کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتور های تایید شده ،به صورت زیر :
- بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تایید شده
- الصاق برچسب لیست قطعات داخلی رایانه ها همراه با مشخصات فنی و تاریخ شروع و خاتمه گارانتی قطعات بصورت مشخص برروی رایانه های خریداری شده ( بهتر است توسط شرکت فروشنده انجام گیرد )
- تکمیل فرم مخصوص چک لیست سیستم (فرم شماره 6) همراه با توضیحات مربوطه
- الصاق برچسب کنترل فنی در پشت کیس
فرآیند تعمیرات :
- نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد
- تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده
- نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات
- نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی توسط مسئول فناوری اطلاعات
وظایف در حوزه شبکه
- نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم ازActive و Passive بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات
- تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
- آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزاتActive
- آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت
- آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی
- حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
- مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها
- عیب یابی و رفع مشکل شبکهای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه ( IP وکارت شبکه و... )
- آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکهNetwork + ( اختصاصی کارشناسان )
- مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه
وظایف در حوزه نرم افزار
- پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم
- مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها
- هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها
- همکاری در تهیهRFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)
- آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... )
- آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیکیری مناسب تر مسائل مربوطه
- نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها
- تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری
- مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری
وظایف در حوزه وب سایت
- آشنایی با نرم افزارو آدرس های وب سایت واحد
- بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه
- آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای متفاوت )
- به روز نگه داشتن مطالب وب سایت( اخبار و اطلاعیه و ... )
- نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آنها
وظایف در حوزه HIS
- نظارت بر آموزش های ارائه شده از طرف شرکت پیمانکار وگزارش اشکالهای احتمالی به کارشناس مسوول آموزش نرم افزار
- همکاری با مدیریت بیمارستان جهت بهتر شدن شرایط کاربری نرم افزار
- نظارت بر فعالیت های شرکت پیمانکار در زمان سرویس های دوره ای و تحویل گرفتن قطعات داغی
- نظارت بر تهیه گزارش هایHIS توسط سوپروایزرها هر 15 روز و ارسال آنها بصورت فصلی
وظایف در حوزه اینترنت
- آشنایی با نحوه ساختنVPN و Dial-up و استفاده از امکانات اینترنت ( FTP,FTP2 ، حجم down Load )و نرم افزارهای جانبی
- شناساییerror های سیستم جهت اتصال به اینترنت
- راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصی و یا اشتراک خطوط ADSL
- شناخت و آشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود
وظایف در حوزه مخابرات
- آشنایی با نرم افزار مرکز تلفن و نحوه ارتباط سیستم رایانه با مرکز تلفن ( مراکز تلفن دارای رایانه )
- تهیة نرم افزار مرکز تلفن بصورت Backup ( از طریق مخابرات دانشگاه ) جهت استفاده در مواقع ضروری ( مراکز تلفن دارای رایانه )
- تهیه کیس رزرو برای مرکز تلفن و جایگزینی در مواقع ضروری ( مراکز تلفن دارای رایانه )
- آشنایی با عملکرد کلید های کنسول مرکز تلفن ( مراکز فاقد رایانه )
- آموزش دستگاه مبدل IP( Voip ) جهت آشنایی با قابلیتهای دستگاه و تسلط کافی بر نحوة عملکرد صحیح دستگاه و عیب یابی آن
- نظارت روزانه بر عملکرد صحیح دستگاه Voip و رفع عیوب احتمالی
- نظارت بر صحت عملکرد ups و باطریهای مرکز تلفن