مسئول واحد:

مهندس فیروزه حبیبی  مسئول فناوری اطلاعات و وب سایت بیمارستان بوانات

habibif@sums.ac.ir

44402181- داخلی 110

 

پرسنل واحد:  

مهندس رسول طهماسبی- پشتیبان فناوری اطلاعات شرکت پیمانکار

Rasoul_tahmasbi@yahoo.com

44403068-داخلی 162

 

شرح وظایف:

 

وظایف در حوزه سخت افزار

نظارت بر روند خرید تجهیزات رایانه ای:

  • دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای ( فرم شماره یک )
  • بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید ، یا عدم تایید نیاز
  • تهیه لیست تجهیزات مناسب با نیاز(در صورت تایید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات (فرم شماره 5)
  • تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها ، منحصرا توسط مسئول فناوری اطلاعات
  • کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتور های تایید شده ،به صورت زیر :
  • بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تایید شده
  • الصاق برچسب لیست قطعات داخلی رایانه ها همراه با مشخصات فنی و تاریخ شروع و خاتمه گارانتی قطعات بصورت مشخص برروی رایانه های خریداری شده ( بهتر است توسط شرکت فروشنده انجام گیرد )
  • تکمیل فرم مخصوص چک لیست سیستم (فرم شماره 6) همراه با توضیحات مربوطه
  • الصاق برچسب کنترل فنی در پشت کیس

فرآیند تعمیرات  :

    • نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد
  • تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده
  • نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات
  • نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی توسط مسئول فناوری اطلاعات

وظایف در حوزه شبکه

    • نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم ازActive و Passive  بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات
  • تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزاتActive
  • آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت
  • آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی
  • حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
  • مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها
  • عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه ( IP وکارت شبکه و... )
  • آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکهNetwork + ( اختصاصی کارشناسان )
  • مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه

وظایف در حوزه  نرم افزار

  • پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم
  • مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها
  • هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها
  • همکاری در تهیهRFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها  انتظارات واحد از  نرم افزار مورد تقاضا)
  • آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... )
  • آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیکیری مناسب تر مسائل مربوطه
  • نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data )  از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها
  • تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری
  • مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری

وظایف در حوزه  وب سایت

    • آشنایی با نرم افزارو آدرس های وب سایت واحد
  • بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه
  • آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای متفاوت )
  • به روز نگه داشتن مطالب وب سایت( اخبار و اطلاعیه و ... )
  • نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آنها

 

وظایف در حوزه HIS

  • نظارت بر آموزش های ارائه شده از طرف شرکت پیمانکار وگزارش اشکالهای احتمالی به کارشناس مسوول آموزش نرم افزار
  • همکاری با مدیریت بیمارستان جهت بهتر شدن شرایط کاربری نرم افزار
  • نظارت بر فعالیت های شرکت پیمانکار در زمان سرویس های دوره ای و تحویل گرفتن قطعات داغی
  • نظارت بر تهیه گزارش هایHIS توسط سوپروایزرها هر 15 روز و ارسال آنها بصورت فصلی

وظایف در حوزه  اینترنت

    • آشنایی با نحوه ساختنVPN و Dial-up و استفاده از امکانات اینترنت ( FTP,FTP2 ، حجم down Load )و نرم افزارهای جانبی
    • شناساییerror  های سیستم جهت اتصال به اینترنت
    • راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصی و یا اشتراک خطوط ADSL
    • شناخت و آشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود

وظایف در حوزه  مخابرات

  • آشنایی با نرم افزار مرکز تلفن و نحوه ارتباط سیستم رایانه با مرکز تلفن ( مراکز تلفن دارای رایانه )
  • تهیة نرم افزار مرکز تلفن بصورت Backup ( از طریق مخابرات دانشگاه ) جهت استفاده در مواقع ضروری ( مراکز تلفن دارای رایانه )
  • تهیه کیس رزرو برای مرکز تلفن و جایگزینی در مواقع ضروری ( مراکز تلفن دارای رایانه )
  • آشنایی با عملکرد کلید های کنسول مرکز تلفن ( مراکز فاقد رایانه )
  • آموزش دستگاه مبدل IP( Voip ) جهت آشنایی با قابلیتهای دستگاه و تسلط کافی بر نحوة عملکرد صحیح دستگاه و عیب یابی آن
  • نظارت روزانه بر عملکرد صحیح دستگاه Voip و رفع عیوب احتمالی
  • نظارت بر صحت عملکرد ups و باطریهای مرکز تلفن