قوانین و مقررات عمومی بیمارستان ولی
 عصر (عج) شهرستان بوانات

مراجعه کننده محترم :

ضمن آرزوی سلامتی برای بیمار شما لطفا نکات زیر را جهت سهولت در روند درمان رعایت فرمایید :

 

1دستبند شناسایی بیمار نشانگر هویت بیمار در بیمارستان است، لذا در حفظ و نگهداری ان کوشا باشید. در صورت نداشتن دستبند شناسایی به مسئول بخش اطلاع دهید.

2کودکان در معرض خطر ابتلاء به بیماری های واگیردار هستند از آوردن کودکان کمتر از 12 سال به داخل بیمارستان خودداری نمایید

3-به منظور جلوگیری از انتقال عفونت بهداشت دست را رعایت کنید.

محلول های الکلی در ورودی اتاق های بیماران به همین منظور موجود می باشد

 4-در زمان ملاقات از ازدحام بر بالین بیمار پرهیز نمایید.

5از دادن غذا یا دارو به بیمار خود بدون هماهنگی با مسئول بخش اکیداً خودداری نمایید.

6-تقاضا میشود به دلیل رعایت بهداشت فردی و جلوگیی از انتقال بیماری به محیط خانه از نشستن روی تخت بیمار خودداری کنید.

7- از آوردن گل طبیعی ، استفاده از عطرهای تند ،پتو و غیره خودداری نمایید.

8-از گذاشتن هرگونه وسایل اضافی روی تخت بیمار و محیط اطراف بخش خودداری کنید.

9-دو عدد سطل زرد و آبی در اتاق ها موجود است سطل زرد جهت وسایل آلوده و زباله های عفونی و سطل آبی جهت زباله های عادی و باقی مانده غذای شما است.

10-استفاده از تلفن همراه را محدود نموده و در حالت بیصدا نگه دارید.

11-در استفاده از سرویس های بهداشتی دقت فرمایید تا شیر های آب باز نماند و شلنگ ها در جای خود قرار گیرد .

12-توری پنجره ها برای جلوگیری از ورود حشرات تعبیه شده است لطفا از پاره کردن انها خودداری فرمایید .

13- منشور حقوقی بیمار در تمامی بخش ها موجود می باشد ضمن مطالعه ان با حقوق خود آشنا شوید .

14-بیمار،پدر،جدپدری نماینده قانونی حق دارند به کپی برابر با اصل پرونده بالینی بیماربا درخواست کتبی دسترسی داشته باشد.

15-جهت دریافت اطلاعات بیمارستان در زمینه خدمات قابل ارائه به بیماران از قبیل برنامه هفتگی پزشکان، ثبت شکایات، تعرفه های سازمان های بیمه گر و پمفلت های آموزشی و ... می‌توانید به وب سایت بیمارستان به آدرس https://bavanhp.sums.ac.ir مراجعه فرمایید.

16- در سایت اینترنتی بیمارستان خدمات قابل ارائه در بیمارستان معرفی گردیده است .

17- در بخش های بیمارستان پمفلت ها و بروشور های لازم در مورد بیماری ها موجود می باشد.

18- در بخش‌های بیمارستان وسایل لازم جهت برگزاری نماز از جمله سنگ تیمم ، مهر و سجاده و سایل وضوی جبیره ای قرآن و مفاتیح موجود می باشد.

19-ساعت حضور متخصصین محترم بیمارستان بر بالین بیمار بستری قبل از حضور ایشان در درمانگاه می باشد بدیهی است که در مواقع اورژانسی و با نظر سرپرستار مسئول شیفت و یا صلاح دید پزشک متخصص بیمار شما ویزیت می گردد

20-واحد حراست (نگهبانی) این مرکز درمانی نگهداشت اشیا و مدارک پیدا شده در بیمارستان می باشد در صورت نیاز می تواند واحد نگهبانی واقع در ورودی اصلی بیمارستان مراجعه نمایید .

21-جهت ثبت شکایات در وب سایت بیمارستان به آدرس https://bavanhp.sums.ac.ir منوی واحد رسیدگی به شکایات مراجعه نمایید و شکایت خود را ثبت فرمایید لازم به ذکر است شکایت های دریافتی به شرط ارائه اطلاعات کامل و صحیح قابل بررسی و پیگیری بوده و حداکثر ظرف مدت 10 روز میتواند با کد رهگیری دریافتی از سایت نتیجه شکایت خود را در قسمت رهگیری مشاهده نمایید.

مسئول رسیدگی به شکایات در کلیه شیفت ها سوپروایزر وقت می باشد. تابلو فرایند رسیدگی به شکایات در تمامی راهروها موجود است.

 واحد رسیدگی به شکایت 09174937390

22-مرکز MCMCبا شماره 1819 در تمام ساعات شبانه روز پاسخگوی شما جهت رسیدگی به شکایات می باشد.

23- در صورت نیاز به مشاوره های معنوی و یا مسائل و موازین شرعی جهت هماهنگی با حاج آقا زارع با شماره 09175665305 تماس حاصل فرمایید و یا به سوپروایزر شیفت اطلاع دهید.و همچنین سامانه گویا پاسخ به سئوالات شرعی 09640می باشد .

24-در صورت نیاز به صحبت یا ملاقات حضوری با سوپروایزر بیمارستان می توانید ساعات اداری به دفتر پرستاری مراجعه و یا با شماره 44406931داخلی 106یا 127 تماس حاصل فرمایید.

25- هنگام خواب و استراحت محافظ کنار تخت را بالا بکشید و درصورتی که نحوه استفاده از آن را نمی دانید از پرستار بخش سئوال نمائید.

26-بدون اطلاع به پرستار خود از بخش خارج نشوید.

27-در بخشهای ویژه هنگام ملاقات از دست دادن، روبوسی با بیمار خودداری فرمائید.

28-ساعت سرو غذا در بخش به شرح ذیل است:

(صبحانه از ساعت7 تا 8/30)، (ناهار از ساعت 12 تا 13)، (شام از ساعت 18 الی 19).

به دلیل برقراری نظم در توزیع غذا و میان وعدها از بیمار و همراه خواهشمند است در زمانهای ذکر شده فوق در اتاق بیمار حضور داشته باشید.

رژیم غذائی بیمار توسط پزشک تجویز شده و نوع غذای شما با نظارت کارشناس تغذیه، مطابق با سلیقه و عادات غذائی بر اساس منوی غذائی تعیین می گردد.

29-استفاده از تلفن همراه در کلیه بخش ها به دلیل تداخل در امواج تجهیزات پزشکی و رعایت آرامش بیمار شما ممنوع می باشد.

30- رعایت سکوت و حفظ آرامش برای جلوگیری از ناراحتی و اضطراب بیماران الزامی می باشد.

31-لطفاً هنگام مکالمه با تلفن همراه، آهسته صحبت کنید تا آرامش سایرین مختل نشود.

32- برای ملاقات در بخش های ویژه بدون تلفن همراه در بخش حاضر شوید.

33- هنگام مکالمه با تلفن همراه در موارد ضروری، حداقل دو متر با تجهیزات پزشکی فاصله داشته باشید، زیرا تعدادی از تجهیزات پزشکی از امواج موبایل آسیب می بینند و ضمناً بعضی از این دستگاه ها می توانند به تلفن همراه شما نیز آسیب برسانند.

34-به هنگام ویزیت توسط پزشکان و یا هرگونه گفتگو و تعامل با کادر ارایه کننده مراقبت، تلفن همراه خود را خاموش کرده یا در حالت سکوت قرار دهید.

35-هرگونه فیلمبرداری، عکسبرداری یا ضبط صدای دیگران منع قانونی دارد و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد، لطفاً اجتناب فرمایید.

 36-وجود همراه در اتاق های بخش های بستری بنا به تقاضای بیمار و موافقت پزشک امکان پذیر است و تنها همراه همگن (هم جنس)در مورد بیماران خانم مجاز به حضور در اتاق بیمار با رعایت سایر ضوابط می باشد.

37-ساعت ملاقات با بیماران همه روزه از ساعت 15 لغایت 16 می باشد. ساعات ملاقات بخش های ویژه با هماهنگی پزشک بخش می باشد 

38-از کشیدن سیگار در محیط بیمارستان( اتاق بیمار، راهروها و ...) جدا خودداری فرمایید.

39- از دست زدن به سرم، خون و ... بر بالین بیمار به دلیل ایجاد خطراتی که برای بیمار دارد جدا خودداری فرمایید.

40-پارچ و لگن جهت وضوی بیماران در بخش موجود است از پرستار بخش تحویل گرفته و بعد از انجام وضو مجدد تحویل پرستار نمایید.

41-مهر و سنگ تیمم، کتابچه سلامت معنوی و سایر تمهیدات نماز در کمد تمهیدات نماز در راهرو بخش‌ها موجود میباشد. برد اطلاع‌رسانی بیماران روبروی پذیرش می باشد.

42-خواهشمند است جهت رفاه حال بیماران از ساعت 10 شب تا 8 صبح از برقراری تماس تلفنی با بخش خودداری فرمایید .